Nieuws

Vacature Coördinator eetcafé Toreken

9 november 2011

De dienst Werk van de Stad Gent is op vraag van en samen met de buurtwerking in de Rabotwijk bezig met de opstart van een eetcafé in de wijk: Eetcafé Toreken.

Het eetcafé wil een centrale plaats worden in de Rabotwijk waar buurtbewoners en bezoekers elkaar kunnen ontmoeten, waar ze gezond kunnen eten én concertjes of andere culturele activiteiten meepikken.

Dit project zal bovendien tewerkstellingskansen bieden voor langdurige werkzoekenden. De opening van het eetcafé is gepland in mei. We zijn op zoek naar een coördinator die in een eerste fase mee kan helpen om de organisatorische, financiële en personeelsstructuur op te zetten en na de opening het eetcafé kan managen.

Klikt op ‘Lees meer’ voor meer info over de vacature.

Vacature – Coördinator Eetcafé Toreke (Gent / Rabot)

Voltijds bediendecontract, onbepaalde duur

 

Korte voorstelling Eetcafé Toreke

(Locatie = zaal Toreke, Vlotstraat 22 – 9000 Gent)

Toreke is een nieuw eetcafé in de Rabotwijk (Gent). Toreke werd opgericht door Stad Gent op vraag van en samen met de buurtactoren.  De oprichting kadert binnen het sociaal-economisch luik van het stadsvernieuwingsproject ‘Bruggen naar Rabot’.

Toreke wil een centrale plaats worden in de Rabotwijk waar ontmoeting tussen bewoners en bezoekers van de buurt, gezond eten en culturele beleving centraal staan.  Bovendien zal het project tewerkstellingskansen en activeringsmogelijkheden bieden voor langdurig werkzoekenden. Het eetcafé zal open zijn tijdens 4 weekmiddagen, en op vrijdag –en zaterdagavond. 

De Kopergietery, het Gerechtsgebouw, lokale bedrijven, Coeur d’Artichaut, en vele buurtbewoners engageerden zich zowel op beleidsniveau als op operationeel niveau om dit eetcafé mee uit te bouwen tot een baken voor de wijk.

 

Taakomschrijving

Samenvatting

De coördinator van Toreke zal in een voorbereidingsfase de visie en doelstellingen verder implementeren, en de organisatie uitbouwen in samenspraak met de raad van bestuur. De coördinator krijgt de nodige bewegingsruimte om het project vanuit de eigen ervaring, visie en kennis te ontwikkelen.

De effectieve opening van het eetcafé is voorzien in mei 2012, waarna de opdracht van de coördinator 2 hoofdtaken omvat:

1.      Uitbating van het eetcafé: de coördinator is verantwoordelijk voor de keuken in afwisseling met de technisch instructeur. Beide personen verdelen deze taak op weekbasis.

2.      Beheer van de organisatie: de coördinator is verantwoordelijk voor het algemeen beheer van het eetcafé.

 

Concrete taken

Verdere uitbouw van het eetcafé(voorbereidingsfase)

-         Opzetten procedures en structuur: administratie, personeel, financieel, HACCP, vrijwilligers…

-         Uitbouw samenwerking met diverse partners: in kader van tewerkstelling, activering en doorstroom

-         Organisatiestructuur in functie van andere activiteiten: cultuur, workshops, verhuur

 

Dagdagelijkse operationele werking van het eetcafé (=keukenverantwoordelijke)

-         Samenstelling menu

-         Beheer reservaties klanten

-         Voorraadbeheer en bestellingen bij leveranciers

-         Opstellen werkplanning en taakverdeling werknemers op dagbasis

-         Ondersteuning van de werknemers bij het koken en bedienen van de zaal, en inspringen waar noodzakelijk

-         Coaching van de werknemers, rond diverse thema’s zoals technische kennis en vaardigheden, arbeidsattitudes, werken in team, veiligheid op de werkvloer, …

-         Afsluiten kassa, verwerking in administratief  systeem

 

Algemeen beheer van de organisatie

-         Aansturing team = technisch instructeur en 10 VTE medewerkers

-         Administratief en financieel beheer

-         Meerjarenplanning en strategische planning

-         Opvolging en organisatie culturele luik

-         Voorbereiding RvB en AV

-         Organisatie teamoverleg

-         Deelname sectoroverleg

 

Profiel

Je bent geduldig en empathisch

Je bent bereid tot avond –en weekendwerk in een flexibel systeem

Je kan organiseren en plannen

Je hebt een commercieel talent en kan klantgericht handelen

Je kan goed communiceren naar diverse doelgroepen

Ervaring als leidinggevende in de horeca-sector en/of binnen de sociale economie is een troef

Ook een opleiding Hotelschool, of gelijkwaardige ervaring is een troef

 

Aanbod

Een uitdagende functie in een nieuw project, mogelijkheid tot eigen inbreng rond de ontwikkeling van het project

We volgen de barema’s uit PC 302, met overname van de relevante anciënniteit

Woon-werk vergoeding

Opleidingsmogelijkheden

 

Hoe Solliciteren?

Stuur je CV en motivatiebrief via mail naar frederik.matthijs@gent.be met vermelding:

‘Vacature coördinator Toreke vzw’, ten laatste op maandag 5 december 2011 .

 

Eerste selectieronde = kennismakend gesprek op maandag 12 december 2011 (in de loop van de dag).

Voor meer informatie kan u contact opnemen via mail: frederik.matthijs@gent.be of telefonisch via 09/266.83.42